Mechanika

Spis treści

Podsumowania
Umiejętności
Perły
Życie koi
Opowiadania
Postaci niegrywalne
Karma

Podsumowania

Podsumowania pojawiają się co dwa miesiące, w pierwszy dzień miesiąca. W podsumowaniach znajduje się krótka notka od administracji z jej odczuciami dotyczącymi ostatnich dwóch miesięcy, lista zmian, które pojawiły się na stronie, spis członków, którzy otrzymają nagrodę za aktywność, wypisane bonusy wszelakiego rodzaju oraz spis nieobecności. Po podsumowaniu odpowiednia ilość punktów umiejętności oraz pereł jest przydzielana każdej rybie, która na to zapracowała.

Ryby, które mają pojawić się na liście zwycięzców, są dobierane według ilości słów we wszystkich opowiadaniach napisanych w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. W podsumowaniu jest również ujawniony Mistrz Dwumiecha, czyli rybka, która napisała najwięcej opowiadań. (Uwaga: jeśli jakaś rybka jest trzeci raz z rzędu Mistrzem Dwumiecha, otrzymuje punkt karmy.)

Podsumowania pojawiają się w dni: 1 stycznia, 1 marca, 1 maja, 1 lipca, 1 września i 1 listopada. Okres między podsumowaniami nazywany jest "dwumiesiącem".

Nagrody

◊ Nagroda za pojawienie się na liście zwycięzców wynosi 3 punkty umiejętności oraz 30 pereł.
◊ Nagroda za tytuł Mistrza Dwumiecha wynosi 2 punkty umiejętności oraz 20 pereł.
◊ Przy każdym podsumowaniu administracja otrzymuje nagrodę w postaci 2 punktów umiejętności i 20 pereł za opiekę nad blogiem.
◊ Jakiekolwiek dodatkowe bonusy liczone są osobno i postać nagrody jest wypisana w podsumowaniu.


Umiejętności

Umiejętności na co dzień nie mają ważnego zastosowania, narzucają jedynie, która ryba w przypadku bójki ma większe szanse wygrać, która ryba podczas ucieczki jest szybsza, itp. Pojawiają się jednak wydarzenia, w których punkty umiejętności mają ogromną wartość; także zadania są od nich zależne. Punkty umiejętności można zdobyć poprzez: podsumowania, wydarzenia, wyzwania oraz zadania.
Spis umiejętności wszystkich postaci grywalnych znajduje się w poniższej tabelce:


Perły

Perły są walutą ławicy Koi Paradise. Za ich pomocą można kupić specjalnie przedmioty znajdujące się w sklepie oraz na czarnym rynku. Przedmioty mają przeróżne zastosowanie, od zmiany wyglądu po specjalne zezwolenie na złamanie regulaminu. Perły można zdobyć poprzez: podsumowania, wydarzenia, wyzwania oraz zadania.


Życie koi

Życie koi w Koi Paradise dzieli się na dwa etapy: narybek, którym jest postać od wyklucia do osiągnięcia 3-ego roku życia, a od 3-ej wiosny wzwyż postać jest dorosłą rybą. Oficjalnie nie posiadamy grupy "seniorów", jednakże w fabule możecie spotkać się z określeniami "starszyzny", którą są ryby około od 35 lat wzwyż. Średnio nasze karpie koi dożywają 40 lat, choć oczywiście zdażają się osobniki długowieczne, należy jednak pamiętać, że w momencie, gdy karp dożywa 31 lat, podczas każdego kolejnego postarzania może umrzeć ze starości i będzie to czynnik losowy, a z każdym postarzeniem szansa się zwiększa. Postarzenia mają miejsce w drugi weekend czerwca i drugi weekend grudnia.

Posiadanie potomstwa

Karp może posiadać potomstwo po otrzymaniu pełnoletności, czyli po osiągnięciu 3 lat życia. Potomstwo otrzyma połowę sumy punktów umiejętności rodziców, dodatkowo zaokrąglone w górę. Przy posiadaniu potomstwa ważne są wzory: potomstwo zawsze otrzyma kolory i wzory po rodzicach. To znaczy:
◊ jeżeli rodzice posiadają wzory Bekko i Kirin, potomek otrzyma jeden z tych wzorów;
◊ jeżeli oboje rodziców posiada wzór Bekko, potomek może otrzymać wyłącznie wzór Bekko;
◊ jeżeli rodzice są w kolorach: biało-zielony i fioletowo-szary, potomek może mieć kolory: biało-zielony, fioletowo-szary, biało-szary lub fioletowo-zielony;
◊ jeżeli rodzice są w kolorach: biało-zielony i fioletowy, potomek może mieć kolory: biało-zielony, biało-fioletowy, fioletowo-zielony lub tylko jeden z tych kolorów, jeżeli odziedziczy brak wzoru;
Uwaga! Ważnym wyjątkiem jest sytuacja, kiedy rodzice mają kolory biało-zielony i zielono-szary, w takim przypadku potomek może odziedziczyć zielony kolor po obu rodzicach i wzór może zaniknąć, przez co koi staje się Hiratai - rybą bez wzoru.


Opowiadania

Opowiadania są głównym źródłem fabuły na Koi Paradise. To one decydują o tym, co się dzieje ogólnie w ławicy oraz w prywatnym życiu postaci. Za ich pomocą może dojść do wojny, odkrycia nowych terenów, założenia rodziny, itp. Odpowiednio poprowadzone i o ile nie naruszają regulaminu, mogą spowodować zmiany na blogu, które mogą mieć wpływ na niemal całą ławicę. Dodatkowo są źródłem punktów - od ilości słów w opowiadaniach i ilości opowiadań zależy, czy postać grywalna pojawi się w podsumowaniu.
Blog Koi Paradise prowadzony jest techniką PBP, czyli Play By Post. Oznacza to, że opowiadania pojawiają się na stronie głównej w formie postów i wtedy stają się częścią ogólnej fabuły. Za pomocą opowiadań można nawet zmienić niektóre punkty formularza postaci, jednak takie zmiany muszą być bardzo dobrze wytłumaczone fabularnie, by zostały uznane przez administrację. Opowiadania mogą być pisane z pierwszej lub trzeciej osoby, a nawet z drugiej, jeżeli ktoś czuje się pewnie w takiej formie. Mogą być pisane prozą lub wierszem; mogą mieć formę liryki, epiki, a nawet i dramatu (ponownie - zalecamy używać tylko jeśli ktoś czuje się pewnie, używając takiej formy). Najważniejsze, by opowiadanie posiadało fabułę, nawet gdyby miała ona być "podniósł owoc i zaczął rozmyślać".

Postaci niegrywalne

Kim są? Czemu służą? Postaci niegrywalne to dodatkowe postacie, którymi nikt się nie opiekuje, ale pojawiają się w opowiadaniach i zajmują kwalifikacje. Nie są tak bezużyteczne, niż mogłoby się wydawać, bo jeśli ktoś postanowi mieć potomstwo i chce, by miało ono na start więcej punktów umiejętności, może stworzyć taką niegrywalną postać i zadbać o rozwinięcie ich AP, jednocześnie nie martwiąc się, że trzeba zaopiekować się kolejnym pasożytem.
Postaci niegrywalne zbierają 3 AP na końcu każdego dwumiesiąca, w którym zostało napisane opowiadanie, gdzie wystąpiły.

Karma

Każde koi dołączające do ławicy zaczyna z 5 punktami karmy. Są to specjalne punkty wskazujące na to, czy postać (bądź właściciel) jest aktywna, dużo się udziela i czy wnosi wartościowe rzeczy do życia ławicy. Wtedy przyznawane są dodatkowe punkty karmy, aż do górnego pułapu, czyli 10. Jeżeli koi w momencie śmierci posiada 10 punktów karmy, staje się smokiem, a właściciel otrzymuje na pełen dwumiesiąc specjalne uprawnienia.
Odebrane punkty karmy z kolei świadczą, że koi (lub właściciel) w przeszłosci łamało zasady bloga. Kiedy punkty karmy spadną do 1, koi wyrzucane jest z ławicy bez możliwości powrotu. Jeżeli koi zostało wyrzucone z ławicy za zbyt małą ilość punktów karmy lub za poważne złamanie regulaminu, wszystkie pozostałe koi właściciela od razu tracą po jednym punkcie karmy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz